Pokusa posiadania własnego biznesu może być potężna, dlatego warto zastanowić się nad założeniem własnej, niezależnej firmy lub na przykład biznesu typu franczyza (odzież, restauracja, hotel i tym podobne). Zakładanie firmy całkowicie od podstaw może być jednak ryzykowne i wymaga ogromnego zaangażowania.

Nowa firma zawsze staje przed wieloma wyzwaniami, na przykład takimi jak budowanie świadomości marki (które trwa wiele lat, zanim zdobędzie się zaufanie klientów), rozwijanie systemów operacyjnych i przygotowywanie nowych produktów lub usług do wprowadzenia na rynek. Wszystkie te procesy będą dla Ciebie całkowicie nowe, a Twoje pomysły i decyzje będą strzałem w ciemno, gdyż nie sprawdzałeś ich nigdy wcześniej.

Co innego franczyza. Oferuje ona wiele tych samych korzyści, co posiadanie niezależnego biznesu, ale ma dużo większy potencjał ze znacznie mniejszym ryzykiem. Decydując się na współpracę franczyzową otrzymasz wsparcie ze strony dobrze ugruntowanej marki – a to będzie niezwykle pomocne.

Przed zainwestowaniem w nią, prawdopodobniej będzie musiał przejść przez proces aplikacji i zabezpieczyć finansowanie. Koszt otwarcia własnego biznesu franczyzowego z pewnością różni się znacznie w zależności od danej marki, podobnie jak kwota pieniędzy, którą franczyzobiorcy muszą wyłożyć sami.

Franczyzodawca wspiera Cię nawet w poszukiwaniu odpowiedniej lokalizacji. W praktyce wygląda to w taki sposób, że na początku współpracy musisz uregulować opłatę wstępną na rzecz franczyzodawcy, aby pomógł Ci w pokryciu kosztów rozpoczęcia działalności. W ramach umowy franczyzodawca pomoże Ci znaleźć odpowiednią lokalizację, wynegocjować umowę najmu, a nawet nauczy Cię prowadzenia biznesu i uruchomienia oddziału.

Sukces poszczególnych placówek franczyzowych jest zdecydowanie korzystny dla franczyzodawcy. Dlatego z czasem stara się on zapewnić franczyzobiorcom różnorodne wsparcie w prowadzeniu i rozwijaniu ich biznesu. Dzieje się to wszystko w zamian opłaty licencyjnej, która zapewnia, że marka korporacyjna może nadal zapewniać wsparcie, takie jak rozwój produktu, marketing i ciągłe szkolenia.